För att återuppta ditt ärende vid ett senare tillfälle kan du antingen gå till Min sida eller starta E-tjänsten på nytt. Du kommer då att få en fråga om du vill återuppta ärendet.
Sidan innehåller fält vars innehåll inte kunde valideras. Du måste åtgärda felen eller tömma fälten innan ärendet kan sparas.
Här hittar du e-tjänster och blanketter för brandfarlig vara.
Grundprincipen för tillståndsavgiften är att handläggningen ska ske till självkostnadspris.
För att du ska kunna veta ungefär vad ett tillstånd kommer att kosta har olika typer av tillstånd kategoriserats.
Avgiften som redovisas nedan motsvarar normal handläggning och innefattar diarieföring, inläsning i ärendet, kontroll av tekniska villkor, kvalitetsgranskning av tekniska villkor, ev. underhandskontakt, platsbesök, beslut, avsyning, avsyningsprotokoll, kvalitetsgranskning av avsyningsprotokoll och arkivering.
Om tillståndshanteringen avviker i väsentlig grad från normal handläggningstid kan avgiften förändras.
Bensinstation, obemannad: 8 649 kronor.
Bensinstation, bemannad: 13 420 kronor.
Förvaring och hantering av brandfarliga varor i lösa behållare: 7 456 kronor.
Förvaring och hantering av brandfarliga varor i en cistern och lösa behållare: 12 227 kronor.
Förvaring och hantering av brandfarliga varor i flera cisterner och lösa behållare: 16 999 kronor.
Mycket omfattande eller komplex förvaring och hantering av brandfarliga varor: 21 770 kronor.
Mindre förändring av befintligt tillstånd, byte av tillståndshavare: 3 281 kronor.
Tillfällig hantering av brandfarlig vara (exempel: byggarbetsplatser): 5 666 kr.
Avslag tillståndsansökan: 3 281 kronor.
Timtaxa handläggning brandfarlig vara: 1 193 kronor.